PILATES EFTER FØDSLEN

Under graviditeten svækkes specielt mavemusklerne – de lige mavemuskler udvides op til 20 cm, når du er højgravid. Men det er hele kroppen, som trænger til at blive trænet og strammet op p.g.a den ændrede kropsholdning under og efter graviditeten.

Nogle muskler bliver stramme og korte, mens andre muskler i fx mave, ryg, balde og bækkenbund bliver slappe og ”for lange”. Har du haft en ukompliceret fødsel må du begynde at træne efter STOTT Pilates metoden 4- 6 uger efter fødslen. Ved kejsersnit bør du vente indtil egen læge har givet grønt lys for at træne hvilket oftest er 6 – 9 uger efter fødslen.
 

Holdene ligger oftest om formiddagen mandag, onsdag eller torsdag kl. 10.30, – der er max 6 – 7 deltagere pr. hold. Der er fælles holdstart, da alle skal lære hvordan man træner pilates, – du skal lære vejrtrækning, hvordan kniber man, og bruger mavemusklerne korrekt. Pilates er en effektiv og sikker træningsform efter en fødsel. Der tages hensyn til de fysiske ændringer graviditeten har påført kroppen, og vi kan tilpasse øvelserne individuelt, selvom du træner på et hold.

Træningen intensiveres fra gang til gang med vægtbolde, elastikker, fitness circle, samt ustabile elementer som stor/lille bold og andre redskaber.  Vi træner 10 gange, og herefter har du mulighed for at fortsætte på et hold. Efter de 10 gange kan man stoppe træningen med en dags varsel. Vi afregner en gang om måneden, der gives tilskud fra sygesikring Danmark, – dette kræver en henvisning fra egen læge.
 

Medbring baby vi har plads til at amme, pusleplads, mikroovn, og plads til barnevogne. Medbring evt. babyalarm så dit barn kan stå i ro og sove i fællesrummet på vores etage. Du har mulighed for at danne dit eget efterfødselshold, hvis du vil træne sammen med mødregruppen eller veninderne.  
Hvis du ønsker yderligere information, kontakt Pia Bøgsted