PILATES TIL GRAVIDE

Det er aldrig for sent at komme i gang med at træne, selvom du er højgravid eller har smerter, da træningen tilpasses individuelt. Træner du igennem graviditeten, kan du nemmere føde dit barn, og du kommer hurtigere til kræfterne efter fødslen.

Der er hold hver tirsdag kl. 11 – 12 og kl. 16.30 – 17.30.

Vi træner med de store terapibolde, elastikker og vægtbolde. Øvelserne virker stabiliserende, styrkende og afspændende, og forbereder dig til livet som nybagt mor. Vi bruger vejrtrækning til alle øvelserne, hvilket du også kan bruge i.f.m fødslen til at finde ro, afspænding og dæmpe smerter. Øvelserne giver dig øget kropsbevidsthed, – du får viden omkring din krop, graviditet og fødsel. Du træner med ”ligesindede”, og der er plads til spørgsmål om graviditet og fødsel. Vi kommer måske til at tale om – hvordan mærkes en plukve, – hvordan kniber man, og hvad der nu må melde sig af spørgsmål.
Hvis du ikke har dyrket pilates før, eller har mange smerter, er det en god ide at få en ½ times introduktion til pilates. Her prøver du en del af øvelserne, vejrtrækning og bliver bekendt med pilates basisprincipperne. Hvis du har smerter, finder vi ud af hvilke øvelser, der bedst for dig.
Træningen tilpasses de enkelte deltagere på holdet,- vi er max 6 – 8 deltagere. Man kan melde sig fra holdet, når man har behov for at stoppe. De fleste kan træne på holdet lige indtil terminsdato. Du betaler 1 gang om måneden, og sygesikring Danmark giver tilskud til træning. Dette kræver dog en henvisning fra lægen.
Hvis du ønsker yderligere information kontakt Pia Bøgsted